Tjørnegårdskolens profil
-
Vi er en skole, der er organiseret i selvstyrende team og vi har fokus på stadig udvikling af teamsamarbejdet
-
Vi er en udviklingsorienteret skole, som gerne vil være "fremme i skoene"
-
Vi er en skole med en indarbejdet evalueringskultur, som blandt andet betyder at vi arbejder med at sætte mål for undervisningen og for den enkelte elev
-
Vi er en skole, der er enige om at elev-lærer relationen er vigtig for skolens børn.
-
I vores relationer til børnene, er vi resurseorienterede, vi ser barnets styrkesider og potentialer frem for det barnet ikke kan eller har svært ved - og det er det vi viser i kontakten til vores elever og det er det, vi taler om med såvel elever som med hinanden
-
Vi er en demokratisk ledet skole med en stærk organisation i forhold til medarbejderindflydelse, herunder den indgroede forståelse om, hvordan vi kommer "Fra ide til handling"
-
Vi er en skole med stærke traditioner, fx flerkulturel dag, som afvikles sammen med samarbejdspartnere i lokalområdet, digterdag, musikdag, trivselsdag og idrætsdage.