I afdeling 1 bestræber vi os på, at børnene får en tryg og sammenhængende hverdag i skole og SFO. Tryghed er nøglen for os, da vi ved, at tryghed er det bedste fundament til at lære.
Vi er ambitiøse på alle børns vegne. Derfor sætter vi klare mål for undervisningen og afpasser forventningerne til de enkelte elever. Vi vil have, at alle børn skal stå på tæer og blive så dygtige som de kan – både de fagligt stærke elever og dem, der har brug for en hjælpende hånd.
I 0. -5. klasse arbejder vi derfor med:
- En fast og genkendelig struktur for dagen.
- Få og gennemgående lærere og pædagoger omkring en årgang.
- Et tæt teamsamarbejde mellem årgangens lærere og pædagoger.
- En tydelig ledelse af klasserummet, så børnene ved, hvad vi gerne vil se.
- I de mindre klasser møder lærerne altid 7.50 og tager imod børnene, så vi får en god og rolig start på dagen.
- Frikvarterer, hvor der altid er voksne fra årgangen sammen med børnene på deres eget faste udeareal.
- Fokus på læseindlæring og individuel indsats for den enkelte elev.
- At skabe læringsfællesskaber hvor alle børn kan indgå og samtidig bliver udfordret i alle fag.
- Varieret undervisning, der inddrager bevægelse og kreativitet.
- Indbydende klasserum, der stimulerer til læring.
- Få vikarer – teamet dækker hinanden ind ved fravær, hvis det er muligt.
- Tæt forældresamarbejde omkring årgangen og de enkelte elever.
- Nultolerance i forhold til mobning.
- Digital dannelse.
- I 5. klasse tager vi desuden på lejrskole.