Udskoling (7. - 9. klasse)

I løbet af udskolingen bliver børn stille og roligt til unge mennesker. Vi arbejder intenst med det faglige og har også fokus på, at eleverne udvikler ansvarlighed, modenhed, selvstændighed og robusthed.

Udskolingen er årene, hvor eleverne bliver mere selvstændige unge mennesker. Ved at arbejde med den unges faglige, sociale og personlige forudsætninger sørger vi for, at alle elever får de bedste muligheder for at trives i udskolingsårene og have de bedste forudsætninger for at godt videre liv.

I løbet af udskolingen får eleverne blandt andet mulighed for at:

• Arbejde i et fagligt velfunderet læringsmiljø, samlet i én udskolingsbygning.
  • Bruge flotte og opdaterede faglokaler.
  • Have fast lektietid med mulighed for ekstra fordybelse og læring.
  • Lave projekter på tværs af årgangene.
  • Dyrke atletik på et rigtigt atletikstadion.
  • Deltage i skolens traditioner - fx den årlige digterdag og julefodboldturneringen
  • Blive gode til at spille systematisk skoleskak
  • Fordybe sig - fx i forbindelse med projektugen

Efter udskolingen

Vi lærere har et tæt samarbejde med uddannelsesvejlederen, og hjælper med at gøre alle elever i stand til at træffe de bedste valg i deres liv efter 9. klasse – herunder valg af ungdomsuddannelse.