Tilflytter eller skoleskift

Ønsker du at indskrive dit barn på Tjørnegårdskolen i en af vores eksisterende klasser? Så kontakter du blot kontoret, som formidler kontakt til de rette personer på skolen.

Tjørnegårdskolen - Tilflytter eller skoleskift

Indskrivningsprocessen består af et forløb, hvor vi holder et møde med dig og dit barn. Til mødet vil skolelederen eller viceskolelederen deltage sammen med dit barns kommende klasselærer. Vi får udfyldt indskrivningspapirer og en evt. indmeldelse til SFO'en.

Regler i forbindelse med indskrivning

1. Alle elever har krav på at blive optaget på folkeskolen i det distrikt, hvor de bor eller opholder sig. Se en visuel oversigt over skoledistrikter i Roskilde Kommune her.
  2. Hvis I ikke bor i vores skoledistrikt, kan I blive optaget på Tjørnegårdskolen, hvis der er plads i vores etablerede klasser.
    1. I forlængelse af punkt to er det vigtigt at vide, at skolelederen skal afvise en ansøgning om indskrivning af en elev, der bor i et andet skoledistrikt, hvis der i gennemsnit er 24 eller flere elever i klasserne på det pågældende klassetrin.