Trivsels- og antimobbestrategi

På Tjørnegårdskolen accepterer vi ikke mobning. Med vores antimobbestrategi vil vi derfor fremme den generelle trivsel på Tjørnegårdskolen og sikre, at vi håndterer mobning, hvis den skulle forekomme.

For at forebygge, at mobning finder sted, arbejder vi kontinuerligt med trivslen. Og når vi får mistanke om mobning, griber vi ind.

Tjørnegårdskolen - Trivels- og antimobbestrategi

Download den samlede strategi

Den samlede trivsels- og antimobbestrategi kan downloades her under. Her kan man finde information om:

• Mål for strategien
  • Værdigrundlag
  • Om mobning (definition og forståelse af mobning; konflikter, drilleri; pludselige engangsoverfald;
  • 8 tegn på risiko for, at der udvikles mobning i klassen eller på en årgang (fra DCUM - Dansk Center for Undervisningsmiljø)
  • Forebyggende indsats mod mobning - herunder indsatsen på skoleniveau; på årgangen og i klassen
  • Forældreinvolvering
  • Håndtering af mobning - skolens og ledelsens opgaver