Vores Skole

Tjørnegårdskolen er en to-sporet folkeskole med cirka 500 elever og 100 engagerede lærere og pædagoger. Vi har god plads inde og ude og ligger tæt på naturen i Roskilde.

Høj faglighed og trivsel

På Tjørnegårdskolen har børnene en tryg og sammenhængende hverdag i skole og SFO. Tryghed er nøglen for os, for vi ved, at trygge børn har det bedste fundament for at lære. Derfor er vi også stolte af, at vi ligger højt i de nationale trivselsmålinger.

Vi er ambitiøse på børnenes vegne. Vi sætter klare mål for undervisningen og for den enkelte elev. Hos os får alle børn lov at stå på tæer og blive så dygtige, som de kan. Det gælder både de fagligt stærke elever og dem, der har brug for en hjælpende hånd.

Musik, kreativitet og bevægelse er en naturlig del af hverdagen i indskolingen.

Vores Skole - Tjørnegårdskolen

Faciliteter i top

På Tjørnegårdskolen har vi masser af plads både ude og inde. Skolen er omgivet af grønne områder og mange gode legepladser. Og så har vi Hyrdehøj Skov i baghaven, som bliver flittigt brugt til både undervisning og leg i skole og SFO.

Vi har store og lyse klasseværelser og nyrenoverede faglokaler i alle fag – fra madkundskab til musik og fysik. Og så har vi et af Danmarks flotteste lokaler til håndværk og design.

Fællesskab og stærke relationer

Vi er gode til fællesskaber på Tjørnegårdskolen. Vi har engagerede lærere og pædagoger og stærke traditioner på skolen året igennem - fx idrætsdage, musikdag, trivselsdag, digterdag og juleklippedag.

Venskaber og relationer til andre børn og god kontakt til de voksne er vigtigt for et godt børneliv. Vores lærere og pædagoger har blik for både dit barns personlige, sociale og faglige udvikling. Vores fokus er altid på børnenes styrkesider og ressourcer.